Bodrum Belediyesi

Sosyal Hizmetler

Bodrum Belediyesi

Covid Free Sertifikasyonu

Paylaş:
GENEL PRENSİPLER 
1. İşletmede covıd-19 sorumlu personeli belirlenmiştir.
2. Covıd-19 ve hijyen uygulamalarını kapsayan bir protokol hazırlanmıştır.
3. Genel kullanım alanlarına ve oturum düzenine ilişkin sosyal mesafe planı, misafir kapasitesi ve bu kapasiteye uygun sayıda misafir kabul edileceği girişte görülebilir bir yere asılmıştır.
4. Girişte uygulanan ve uyulması gereken covıd-19 tedbirleri ve kurallarının yer aldığı panolar konulmuştur.
5. Covıd-19 tedbirlerine yönelik mutfak temizliği ve gıda güvenliği protokolü, haşere ve zararlılarla mücadele protokolü hazırlanmıştır.

MİSAFİR KABULÜ
6. Misafirlere girişte termal kamera uygulaması veya temassız ateş ölçümü yapılmaktadır.
7. Girişe el antiseptiği konulmuştur. 
8. Misafirlerin girişte el antiseptiği kullanmaları sağlanmaktadır.
9. İşletme girişinde misafirin yanında yoksa verilmek üzere maskelik vardır. 
10. Misafirlerin yeme-içme faaliyeti dışında maske takması sağlanmakta ve gerektiğinde uyarılar yapılmaktadır.
11. Temazsız ödeme alınmaktadır.
12. Temaslı post cihazı kullanıldığında, her kullanımdan sonra cihazın temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanmaktadır.
13. Ödeme bulaşmaya karşı gerekli önlemler (kasa ile misafir arasına göz hizasına kadar pleksiglas veya benzeri bariyer veya kasada ödeme alan personele yüz koruyucu maske) alınmıştır. 
14. Vale personeli, her araç teslim alma ve etme hizmetinden önce ve sonra ellerini uygun antiseptik ile temizlemekte, taşıtları maske ile kullanmaktadır.

YEMEK SALONU VE GENEL KULLANIM ALANLARI
15. Asansörler içine 1'er metre ara ile sosyal mesafe yer işaretleri konulmuş kapasitesi (toplam kapasitesinin üçte birini geçmemek kaydıyla) belirlenmiş ve yazılı/görsel bilgilendirme yapılmıştır.
16. Yemek salonları, giriş alanı ve holü, ilave salonlar gibi genel alan kullanımları ve açık alanlar dahil tesisin tamamı sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenmiştir.
17. Tesisin içinde veya dışarısında sıra oluşabilecek her yerde 1 metre ara ile sosyal mesafe işaretlemeleri yapılmıştır.
18. Yemek servisi verilen masalar arası mesafe 1,5 metre, yan yana sandalyeler arası 60 cm olacak şekilde düzenlenmiştir.
19. Servis personeli, servis esnasında mesafe kurallarını korumaya ve temastan kaçınmaya özen göstermektedir.
20. Her masada el antiseptiği veya kolonya bulunmaktadır.
21. Var ise açık büfenin misafir tarafına misafir erişimini engelleyecek şekilde pleksiglas veya benzeri bariyer yapılmış olup servis mutfak personeli tarafından sunulmaktadır.
22. Çay/kahve makinesi, su sebilleri, içecek makinesi gibi araçlar kaldırılmış olup misafirin servis elemanı aracılığıyla servis alması sağlanmaktadır.
23. Yemek masaları ve sandalyeler, servis malzemeleri, şeker, tuz, baharat, peçete, menü gibi malzemelerin her misafir kullanımından sonra uygun şekilde temizliği ve dezenfeksiyonu sağlanmaktadır. (Mümkünse tek kullanımlık şeker, tuz, baharat, peçete)
24. Çatal, kaçık, bıçak gibi ekipmanlar kapalı ambalajda servis edilmektedir.
25. Genel kullanım alanlarının ve genel müşteri tuvaletlerinin girişlerinde, geniş salonların farklı yerlerinde el antiseptiği bulundurulmaktadır.
26. Genel tuvaletlerin giriş kapılarının kolları sık sık dezenfekte edilmektedir.

PERSONEL
27. Personelin düzenli sağlık kontrolü yapılmakta, birlikte yaşadığı kişilerin COVID-19 açısından izlenebilmesi için personelden periyodik bilgi alınmaktadır.
28. Tüm personel salgın ve hijyen (Pandemi Hiyeni) konusunda özel eğitim almıştır.
29. Personel girişinde termal kamera veya temassız ateş ölçümü yapılmakta, el antiseptiği kullanımı sağlanmaktadır.
30. Personele, çalışma yerine, misafirler ve ortam ile temasına uygun kişisel koruyucu donanım (maske, tıbbi maske, eldiven, yüz koruyucu gibi) ile el antiseptiği sağlanmış ve kullanımı izlenmektedir.
31. Personel kıyafetlerinin günlük temizliği ve hijyeni sağlanmaktadır.
32. Personelin soyunma-duş-tuvalet ve ortak yemek yeme, dinlenme alanları sosyal mesafe koşullarına uygun olarak düzenlenmiş ve kurallara uygun şekilde dezenfeksiyonu düzenli olarak sağlanmaktadır.
33. Mal tedariki veya başka sebeplerle (tamir, bakım, vb) tesise geçici olarak kabul edilen kişilerin teması asgari düzeyde tutulmakta ve bu kişilerin sosyal mesafe kuralı ve koruyucu donanım ile işlemlerini yapmaları sağlanmaktadır.
34. Personelde hastalık belirtileri tespiti halinde en yakın sağlık kuruluşuna başvurması için gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.

GENEL TEMİZLİK VE BAKIM
35. Tüm alanların temizliği, yüzeyin niteliğine göre standartlara uygun ürün kullanılarak uygun sıklıkta yapılmakta ve bu uygulamaların izlenebilirlik kayıtları tutulmaktadır.
36. Tesisin tamamında kapı kolları, tırabzanlar, asansör düğmeleri, elektrik düğmeleri, post cihazı, televizyon kumandası, telefon, bilgisayar klavyesi, menü, masa üstleri, tuzluk/biberlik gibi el temasının yoğun olduğu yüzeyler sık sık su ve deterjanla temizlenip, 1/100 sulandırılmış çamaşır suyu ile dezenfeksiyonu sağlanmakta, izlenebilirlik kayıtları tutulmaktadır.
37. Klor bileşiklerinin zarar verdiği post cihazı, telefon, bilgisayar klavyesi gibi yüzeylerde ise %70'lik alkol bazlı ürünler kullanılmakta, izlenebilirlik kayıtları tutulmaktadır.
38. Tuvaletlerin zeminleri, klozetler, pisuarlar 1/10 oranında sulandırılmış çamaşır suyu ile sık sık temizlenip, dezenfekte edilmekte ve kayıtları tutulmaktadır.
39. Lavabolar, musluk ve batarya başlıkları, kapı kolları 1/100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu ile sık sık temizlenip, dezenfekte edilmekte ve kayıtları tutulmaktadır.
40. Tuvaletlerde sıvı sabun, tuvalet kâğıdı, tek kullanımlık kağıt havlular ve el dezenfektanları bulundurulmaktadır.
41. Temizlik yapan personel kişisel koruyucu ekipman (eldiven ve maske) kullanmakta, işlem sonrası ekipmanını işyeri çöpüne attıktan sonra  su ve sabunla en az 20 saniye el temizliğini ve hijyenini sağlamaktadır.
42. Havalandırma ve klima sisteminin, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi gibi araç, gereç, malzeme ve donanımın periyodik bakımları ve gerekli olanların sterilizasyonu sağlanmaktadır.
43. Klima ve havalandırma sistemlerinin filtreleri periyodik olarak zamanında değiştirilmektedir.
44. Klimalar %100 dışarıdan temiz hava alacak şekilde çalıştırılmaktadır.
45. Vantilatörler kullanılmamakta, tesisteki kapalı mahallerin tamamının sıklıkla kapı ve pencereleri açılarak doğal havalandırması sağlanmaktadır.

MUTFAK VE SERVİS ALANLARI
46. Gıda güvenliği ve mutfak hijyeni uygulamalarının ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun yapılması sağlanmaktadır.
47. Gıda üretim alanına ham madde ve ürün sevklerinde ve mutfak alanında hijyen bariyerleri, sterilizasyon cihazları el ve vücut hijyeni için gerekli alet ve ekipman bulunmaktadır.
48. Mutfak alanlarında görevli olmayan personel bulunmamaktadır.
49. Bütün gıdalar kapalı dolaplarda veya üzeri kapalı şekilde saklanmaktadır.
50. Çapraz bulaşmayı önlemek için, işlem görmemiş gıda maddeleri ile hazırlanmış gıdalar mutfakta birbirlerinden ayrı yerlerde muhafaza edilmektedir.
51. Gıda maddeleri zeminle temas ettirilmemektedir.
52. Mutfak ve mutfakta kullanılan her türlü donanım ve ekipmanın, tezgâh ve saklama alanlarının temizlik ve hijyeni düzenli olarak sağlanmaktadır.
53. Elle sık temas eden yüzeyler 1/100'lük çamaşır suyu ile silinmektedir.
54. Servis malzemeleri (tabak, çatal, kaşık, bıçak, bardak gibi) bulaşık makinasında yıkanmaktadır.
55. Mutfak personeli çalışma esnasında iş kıyafeti ve kişisel koruyucu ekipman kullanmakta, ellerini düzenli olarak yıkamakta ve antiseptik ile temizlemektedir.
56. Mutfakta, personelin uyması gereken kurallar ve iyi hijyen uygulamaları ile ilgili görsel/yazılı bilgilendirme yapılır.

İŞLETME ARAÇLARI
57. Araçlarda el antiseptiği veya kolonya bulunmaktadır.
58. İşletme araçlarına el antiseptiği ile ellerin temizliği sağlanarak binilmekte ve araç içinde sürekli maske takılmaktadır.
59. Araçların her zaman aynı personel tarafından kullanımı sağlanmaktadır.
60. Aracın el teması yoğun yüzeyleri (kapı kolları, cam kumandaları, direksiyon, vites, radyo vb) her kullanımdan sonra %70 alkol içeren ürünle dezenfekte edilmektedir.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI  
YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KONTROLÖRLER KURULU BAŞKANLIĞI
71490862-010.06.02[010.06.02]-E.349765 SAYI VE  20.05.2020 TARİHLİ
YEME-İÇME TESİSLERİNDE KONTROLLÜ NORMALLEŞME SÜRECİ GENELGESİNE (2020/8) UYGUN OLARAK DÜZENLENMİŞTİR.